Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

fredag 18 januari 2013

Låt fantasin flöda.


Välkommen käraste fredag!
Du är som vanligt efterlängtad, och vi ska ta så väl hand om dig.
Vårda dig med ömhet, bjuda dig på god mat och stanna uppe länge.

Alla har vi väl en fredagstradition.
Fredagsmys hemma i soffan, 
afterwork med jobbet eller med vännerna. 
God middag och härliga samtal vid köksbordet.
Bastubad,
eller pizza och hyrfilm.
Ja, listan kan bli lång och varierar så klart efter hur din livssituation ser ut.

Hemma hos oss lagar vi något extra gott, dukar fint och sitter länge vid köksbordet.
Ibland är vi många, ibland är vi färre.
Ja det är så det ser ut just nu.

Förra fredagen lagade jag en så enkel, men helt underbar pastarätt.
( det är nu du måste låta din fantasti flöda, känn efter och låt receptet liksom smyga sig in i munnen och få smaklökarna att jobba. ) 
Kameran, gumman var hade du den.......
Visuell kommunikation hum så heter fotokursen jag går.
Rimmar illa

Pasta med paprika cremé och lufttorkad skinka
4 pers

400 gr pasta tex strozzapreti
150 gr grillad paprika på burk
2 dl cremé fraiche
50 gr grovriven parmesanost
1/2 tsk salt
2 krm nymald svartpeppar
1 paket bladspenat
140 gr lufttorkad skinka

Gör så här
Koka pastan enligt anvisning
Mixa paprikan med lite av cremé fraichen till en slät smet.
Värm spenat i en panna, häll över paprika cremén och resten av fraichen.
Blanda samman med pastan och osten.
Lägg upp snyggt på ett stort fat och toppa med knyten av den lufttorkade skinkan..

Enkelt och fantastiskt gott!

I kväll blir det älg, klyftpotatis och hemmagjord bearnaise.
Har aldrig gjort bea förut, har du?
Tipsa mig gärna.


Ha en toppen.

3 kommentarer:

  1. Spännande med visuell kommunikation! Jag går digital bildhantering! Ja det lät ju gott, synd du glömde kameran hihi!
    Kram och trevlig fredag! Här blir det mys med familjen!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Mums! Här vankas fläskfilé i vitlöksostsås och ungsstekta grönsaker. Och ett glas rött :)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Bea är överkurs för mig. Kan knappt laga mat ju :-)

    Trevlig helg min fina vän i cyberrymden

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina