Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

fredag 11 januari 2013

Godmorgon Fredag!
Snart helg, snart sovmorgon, snart ledighet :)


Jag sitter vid köks bordet och äter frukost. Ensam. det är tyst och stilla, bara jag och mina tankar. 
Tittar på vitrinskåpet mittemot mig. Jag gillar det så mycket. Först var det antikbetsat men ganska så snart målades det grått. Det var svårt och väldigt pilligt men det blev bra.


Här blandas gammalt och nytt, Vardags och fest. Jag som egentligen är lite av en pedant gillar det organiserade kaos som råder här.


Nya knoppar och en tofs. Det behövs inte mycket mera.
Tanken med detta målade skåp var att vi skulle ha det kvar tills vi hittade något annat. Jag målade det för tja, fem år sedan. 

Jag känner att det börjar klia lite i målarfingrarna. Hum, tror inte att jag har mycket kvar att måla.......
Kanske en loppis runda i helgen.

Nu jobb och sedan helg!
Kram Kristina

12 kommentarer:

  1. Så fint skåp!! är det ett gammalt Ikea skåp??
    Min dotter hade ett liknande som jag målade vitt åt henne! det var pillrigt men så fint det blev! Skulle vilja ha ett själv!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Skåpet är super fint så jag förstår att du har behållt det. Det är roligt att man kan förändra det man har och inte alltid köpa nytt. D och jag bråkar om en tv bänk som jag vill måla vit och han tycker den ska få fortsätta vara ek. den är helt obehandlad och svår att torka, nej fram med färg pytsarna...

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Kära svägerska, inte ska du väl behöva ränna på loppisar, det är bara o komma hit, jag har nog ett o annat målarprojekt till dig ;) Kram

    SvaraRadera
  4. Superfint!
    Jag tror vi hade ett liknande som var i obehandlad furu tidigare. Det var en av de första möbler jag och min man köpte när vi gifte oss, det passade så bra i vår först lägenhet. I vår andra också i och för sig, men när vi sedan flyttade till vårt hus gick jag bara och irriterade mig på det. Obehandlad furu blir inte roligt efter 17 år....skulle såklart målat det, det förstår jag nu. Men förra julen köpte vi nya bokhyllor och även ett matchande vitrinskåp. Så det gamla fick åka till second hand affären. Kanske står det nymålat och fint i någon annans hem nu :-)
    Kram Karin

    SvaraRadera
  5. Så himla fint skåpet är! Jag är så hiskeligt dålig på att lämna kommentarer nuförtiden när livet kör på i 190 men nu vill jag i alla fall säga gott nytt år och god fortsättning till sist! Kram från Emelie

    SvaraRadera
  6. Ett otroligt vackert skåp. Egentligen vill jag ha ett vitrinskåp. Men jag har ingenstans att ha det.... :)

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Vilket vackert skåp , skulle kunna flytta in hos mig .

    SvaraRadera
  8. Ditt skåp är verkligen fint och allt du har i det också :) Och tofsen är hur tjusig som helst. Undrar just om du är igång med något målarprojekt nu.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Väldigt snyggt skåp!
    Loppisrunda? Kul, hoppas du hittar något.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  10. Finfint skåp! Hoppas du hade större tur på din loppisrunda än vi har haft på våra! Nej, det blev IKEA-katalog för hela slanten här hemma. För många studenter i närheten kanske?

    SvaraRadera
  11. Vill bara säga hej då för ett tag, eftersom jag försvinner från den här världen i ett par månader. Kommer sakna att titta in hos dig, men är snart tillbaka! Kram!/ulrika

    SvaraRadera
  12. Snipp snapp... så var helgen slut.

    Ha det gott

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina