Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

lördag 3 november 2012

Morgon, middag och kväll.


En morgon bild fotad med trötta ögon......
hundis ville ut och jag tog kameran med mig. Det var drev i skogen och jag hörde både rådjur och hundar skälla. Lite läskigt faktiskt.





Ett morgon dopp kanske........
När jag kom tillbaka från min runda bakade jag vattenfranska och slog mig sedan ner i soffan med en kopp te och min bok. Maken var ju i skogen och killarna sov. Vi lovade att de skulle få lång sovmorgon i dag.
Inget nät som skulle upp och inga tosiga vuxna som ville att de skulle fånga dagen.
När vaknade de då ......... Tja det behöver vi inte gå in på.

Efter frukost och fix i köket gick hela högen en lång jakt runda. Eller jag och Tyra gick en jakt runda. de andra satt på pass och väntade på skott läge. 
Tyvärr lyckades vi inte driva fram något djur till skyttarna men jag fick ett ordentligt motions pass.
Det känns riktigt ordentligt i benen nu i kväll.


I vardagsrummet finns detta fina väggfasta skåp. Det rymmer massor och där dukar vi upp frukost och middag när vi är många. Ljuset i hörnan brinner hela tiden och ger ett härligt sken mot taket.
Gässen hade mina föräldrar med som inflyttnings present när renoveringen var klar.
Skånskt och hem trevligt.


Den vackra bonaden har min mormor sytt. O vad jag önskar att hon hade fått vara med oss här uppe.
Jag är säker på att hon hade älskat det lika mycket som vi.


Kvällens vintips.
Fat bastard, ett fylligt shiraz vin från Frankrike.

Lördag kväll och kvällen innan hemfärd.
Ett hett tips om ni vill få era ungdomar att sitta kvar länge vi matbordet är att bjuda på fondue.
Fläskfilé, kyckling, goda såser, grönsaker och pommes.
Så gott!


Nu väntar killarna och hundis på mig. Vi ska gå en runda innan handbollen drar i gång.
Det är bäck svart ute, inga gatlyktor bara stjärnklar himmel som vägvisare.

Tjingeling!

1 kommentar:

  1. Vad mysigt ni har det! Kul att mormors gamla bonad får sitta uppe! Ja fondue var himla längesedan jag åt!
    kram Helena

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina