Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

fredag 9 november 2012

Hemlig identitet

Hej min vän!
Sitter vid min jobbdator och försöker samla mig inför veckans sista arbetsdag. Detta har inte varit den bästa av veckor. Kanske hade jag det för bra under lovet och trodde i min enfald att detta lugn skulle vara för evigt.......
Jag brukar tänka på vad jag säger, det finns meningar som jag passa mig för  " usch tiden räcker inte till, eller jag fattar inte vart tiden tar vägen, jag hinner aldrig.......
Vi har allihop lika många timmar att röra oss med, hur vi fördelar dem är en prioriteringsfråga.
Men ...... jag undrar om inte denna vecka 45 hade lite för få timmar att bjuda på.
Helgen är helt uppbokad, full av måsten. Vi måste mysa, måste äta gott, måste sova länge och måste bara vara och så lite handboll på det såklart.

I bland önskar jag att jag hade två bloggar. En vanlig som denna och en där jag var helt anonym. Går det? Hur gör du? Vet dina nära och kära om att du bloggar?
Ibland finns ett behov av att skriva för att bli av med en viss känsla. Kanske har maken och jag olika uppfattningar om något, barnen strular eller det är dålig stämning på jobb.
Just nu önskar jag att jag kunde skriva om de som glömt bort gåvan av att få vara förälder. Ja ni vet att jag är skogstokig i mina barn och att jag tar tillvara varje stund med dem, men det finns de som inte gör det. Det finns vuxna som inte borde få vara föräldrar. Det finns vuxna som sätter taggar i mitt barana hjärta.
Dem skulle jag vilja skriva om, men det kan jag inte.

Det är en gåva att få vara förälder, glöm aldrig det. BASTA!

Ha en fin fredag så hörs vi i kväll.
Kram Kristina

12 kommentarer:

  1. Det är ingen dum idé att ha två bloggar, för ibland måste man bara få ur sig sånt som man inte vill vräka ut inför sina vänner och bekanta, bara för att få rensa systemet.

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  2. Bästa gåvan är att få vara förälder!

    Såklart har jag tänkt som du, kanske en andra blogg helt anony vore bra..just för att skriva av sig om saker som är så svåra att yppa, som tynger en och vill ut..så varför inte..

    Ha en skön helg och njut av dina måsten, för vissa var ju bara sköna

    SvaraRadera
  3. Kloka ord och ibland behöver man skriva av sig få vara lite anonym och då kanske det är klokt med två bloggar, men visst kan man låsa vissa inlägg så inte alla kan läsa, tror det faktiskt ! Ha en fin fredags kväll !

    SvaraRadera
  4. Visst kan jag känna som du ibland... men jag är lite rädd för att skriva för mycket om andra. Orden försvinner aldrig! Jag vet att ska man bli storbloggare så skall man vara negativ och ifrågasättande... kritisk och "pain" i någons bakdel ;) ... men jag tror det kan vara svårt att behålla anonymiteten. Du får väl ta en funderare på ditt syfte med bloggandet ;) Jag gjorde det för ett tag sedan... Kanske har du märkt det ;) Mycket mindre ord och mer bild i fokus än när jag började blogga.

    skönt om dig vännen och du bara MÅSTE ha en fin helg!

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  5. Visst är det så att det cirkulerar mycket tankar i huvudet och att få skriva ner dem känns ibland så naturligt!
    Jag har en blogg som är låst för alla, bara jag kommer åt den. I den skriver jag ner tankar och funderingar om allting. Det är ett sätt för mig att ordning på det jag tänker och känner.
    Ha en skön helg!
    Kram
    Carina

    SvaraRadera
  6. Ja visst skulle det vara skönt att vara anonym ibland! Jag gillar inte riktigt att mina vänner läser min blogg, eftersom många av dem är lite skrockfulla och typ undrar; vad har du och skriva om etc Men saker och ting sprider sig fats man inte vill, men om du använder en annan bloggportal och aldrig skriver vem du är, så kan du ju vara anonym!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Förstår dig, barnen är det finaste finaste bästa! Kram

    SvaraRadera
  8. Starta en blogg till där du bara kan skriva om vad du vill utan att behöva tänka på någon. Bjud in dom du litar på.
    Ibland behöver man ösa ur sig=))

    Föräldrar som glömmer bort att det är en gåva att vara föräldrar, glömmer att det är en förmån, glömmer att det är inget att ta för givet. Föräldrar som glömmer sånt har jag inga ord för!
    Då tycker jag inte att man ska få vara förälder helt enkelt.

    Kram och en mjuk lördag/Hannis

    SvaraRadera
  9. Jaha ;) och vilket rum ska du vara i idag? (blir ju så nyfiken ;)
    Japp, det är jag som sytt väskorna...och sålt dem ;)

    Ha en fin dag.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  10. Barn är verkligen en gåva, en nåd! Kram!

    SvaraRadera
  11. Du fina vän! Nej vissa saker kan man inte skriva på en blogg och jag undrar om det går att vara helt anonym på en blogg, kanske, men tänka vad man vill det får man ju och jag håller med dig.
    Kramar till dig och du glöm inte att du MÅSTE hålla lite helg också.

    SvaraRadera
  12. Jag har bara en blogg, men önskar som du ibland att jag hade ett "ösa ur mig"-ställe. Nu gör jag ju det ibland ändå utan att tala om vad det rör sig om, men det är inte riktigt samma sak.

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina