Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

torsdag 1 november 2012

En dagens tack!



Inte fick jag någon hjälp med dammsugningen men fint blev det.
Eller fint, att komma på hösten är toppen. Det har inte hunnit bli dammigt, fönsterna är inte fulla av flugskit och ja förhoppningsvis har mössen valt ett annat boende.



Medan killarna sköt in det nya geväret och körde cross traskade jag runt med kameran. Hösten är så vacker och skogen är full av många vackra vyer.




Vatten är mäktigt. Lika varmt och inbjudande på sommaren lika kallt och ruggigt på hösten.

.
Efter lunch med korvgrillning blev det en svamp runda.


Att vandra runt i skogen är bland det bästa jag vet. Mitt lokalsinne är det si och så med. Ibland är det glest mellan träden och ibland är det så man får ha handen framför sig så man inte river sig.
Jag andas annorlunda, går i mina egna tankar och njuter av skogens vackra värld.



Vi hittade både gula stora kantareller och långsmala bruna trattisar.
I morgon blir det kantarell mackor till lunch.

När vi kom tillbaks drog maken ut killarna i stormen. Tänk den märkte vi inget av under vår mysrunda. 
Nackdelen med att lägga ut nät är ju att det måste vittjas även om vädret är blä.
En stor vacker abborre blev det och den gör sig säkert fint tillsammans med kantarellerna i morgon lunch.

I kväll har vi trotsat regnet och grillat. eller vi är kanske att ta i......
Nu väntar handbolls kval. Kan man ha det bättre en helt vanlig torsdag.

Tjingeling!


4 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder ,man känner lugnet i sig bara av att titta på dem,det är något visst med skogpromenader,även om jag som du är väldigt dålig på att lokalisera mig
    Ha en skön kv'll

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder och kantareller Mmm!

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder! Inte trodde jag att det fortfarande fanns kantareller i skogen, mums! En fin blogg du har jag återkommer gärna :)
    Kram

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina