Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

fredag 31 augusti 2012

Bitarna börjar falla på plats

Hej fredag!
Jag önskar jag vore fredag, så sa en liten fyra åring till mig en gång. Alla längtar alltid efter fredag.

Härlig tolkning, eller inte........
 i dag väljer jag att se det som en härlig tolkning. Efterlängtad som få, tror jag kommer att somna i soffan i kväll.


Efter tre jobb veckor börjar pussel bitarna falla på plats. Rutinerna har återfått sin status och efter en efterlängtad helg hoppas jag vara i kapp även med sömnen. Har haft ett par tuffa dagar med ont i mina leder och då sover jag sämre.

I kväll drar vårt fredagsmys igång och lillebror och jag står för menyn. Det blir fondue och goda ostar, tända ljus och gott i glasen.

Men innan dess ska jag handla det sista, slå in några paket och fixa med blommor. I morgon kväll fylls huset av släkt och vänner då det vankas födelsedagsfest, både lillebror och maken fyller år.
Vi hoppas kunna sitta ute och om man vågar lita på väderprognosen ser det ut att kunna gå vägen. Som vanligt blir det buffé. Jag älskar att fixa till lite av varje, helst ska det vara nya rätter varje gång. Fylla vackra skålar med mums, nybakat bröd, snittblommor och vackert dukat.
Jag planerar, skriver listor och njuter av fixandet långt innan gästerna kommer. Dessutom har jag lärt mig att allt inte behöver vara varken perfekt eller klart när gästerna gör entré.
Bra va!
Ha en härlig fredag fina du så hörs vi snart. Somnar jag inte "toktidigt" så lovar jag titta in till dig en sväng också.
Kram Kristina

5 kommentarer:

  1. Ibland är själva planerandet och fixandet det som är roligast:) ha en härlig fredagskväll! Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Det är underbart med fredagsmys. Veckans absolut bästa dag. Grattis till pågarna och ha en fantastisk helg<<!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ha nu en skön helg fina<3
    kramis
    anna

    SvaraRadera
  4. Hoppas att jag också snart har alla pusselbitar på plats ;)
    Håller tummarna för det finaste vädret man kan tänka sig i morgon. Mys på med familjen nu kära du.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Hej hallå!!!
    Har ju glömt tala om att jag hänger på i morgon!!!

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina