Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

lördag 18 februari 2012

Snabba frukost bullar

Godmorgon denna regniga dag!

 Pratade med P sent i går kväll. De hade stjärnklart och tjugo cm snö. Ett rådjur var så nära huset att det kändes som om hon ville komma in i värmen. Häftigt!
Jag är så glad att vi tog ett vettigt beslut och köpte detta paradis. Minns ni vilket ruckel det var, om inte så klicka in på "vårt paradis" Jisses vilket jobb det varit men nu är vi i hamn, eller vi ser i alla fall land :)

Jag sitter vid köksbordet med en härlig lördagsfrukost. Jag har bakat bullar, kokt ägg från våra egna höns och bryggt en stor kopp yellow label te. På bullarna har jag ost och hallon/granatäpple marmelad.

I storebrors rum ligger ett gäng tonåringar och sover. Jag har ingen aning om när de la sig, men när de vaknar ska de få nybakat och varm choklad. Finns det ngt bättre än att vara mamma och få skämma bort de man tycker om.

Jag har ett mycket enkelt recept på frukostbullar, på lördags mornar ska det vara enkelt eller hur :)

1 paket jäst
1 msk socker
1 tsk salt
2 msk olja
4 dl vatten 37gr
10-12 dl mjöl

Blanda samman ingredienserna i en bunke. Rulla ut degen till en lång orm. Skär lite slarviga bitar.
Lägg upp dem på en bakplåts klädd plåt.
Jäs 30 min.
Grädda 8-10 min i 250 gr

Njut!



3 kommentarer:

  1. Hej Kristina, så bra du har det. Ägg från egna höns låter hur coolt som helst.

    Ha det toppen!

    SvaraRadera
  2. Å vad roligt att du ville lämna en rad hos mig så jag fick komma och hälsa på!
    De där frukostbullarna ska jag definitivt testa!
    Och du, vi har rådjur på tomten varje dag. Brukar ligga och sova utanför vårt sovrumsfönster..!

    Önskar dig en mysig lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är det ett privilegium att ha några i sin närhet att skämma bort och ta hand om. Hoppas att ni har en fortsatt fin helg. Kram.

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina