Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

fredag 6 januari 2012

Drevkarl med kamera.

Hej bloggisar! Tekoppen och jag hamnade vid dator hörnan. Maken och lillebror tittar på Rockey, inget för mig. Jag har surfat runt lite efter bilder på klinker. Vi är i renoveringstagen, golv ska bytas och kanske är klinker ett alternativ. Mer om detta en annan dag då jag säkert kommer att behöva era råd.

Idag har vädergudarna verkligen visat sig från sin bästa sida. Solsken och alldeles vindstilla. Hela familjen och min lillebror med familj drog iväg på jakt. Det behövs många drevkarlar för att skrämma fram hare, vildsvin och rådjur.

 Jag gick  med Tyra i koppel. Det var mycket blötare i marken än vad vi trott.

  

 Skogsbilder är bland det finaste jag vet,  de inbitna jägarna hade nog virrat på huvudet åt mig eftersom jag stannade titt som tätt bara för att knäppa en fin bild.

 När jag skulle ta mig fram härigenom fick jag  extra hög puls och fick " pepptalka" mig själv lite. Här brukar vildsvinen gömma sig.




 Hundis när hon mår som bäst. Det är så roligt att följa henne i drevet när hon har fått upp ett spår. Hon skäller och pratar med min brors hund Tekla, hennes syster, som befinner sig ett trettiotal meter bort. Hemma vid kan de knappt vara i samma rum men när det är jakt är de som varandras skugga.






Min fina lillebror.

När vi kom hem blev det gryta och värmande brasa.  Efter det en go bok och en stunds slumrande i soffan.
Så blev en dag med härligt umgänge, frisk luft, jaktlycka och fotografering i solljus till en kväll med god middag och mys med familjen. Vissa kvällar kan vi "lura" pojkarna att sitta kvar länge och prata vid köksbordet. I kväll blev det en sådan.

Tror bestämt att vi har en Paradis kartong som behöver öppnas.

Se you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina