Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

fredag 27 januari 2012

Det är kärlek i öronen direkt när jag vaknar.

Sista fredagen i januari.
Kallt, lite snö på gräsmattan, fåglar som äter "hjälpmat" utanför vårt köksfönster, knastrande brasa i bakgrunden och en stor kopp te bredvid datorn.

När jag vaknade i morse höll lillebror på att packa sin gympapåse. Han mixtrade runt i hallen nedanför vårt sovrum och viskade lite för sig själv. "Har jag mina fem".............

Skor, strumpor, shorts, tröja, handduk
Jag log för mig själv och tänkte,  vissa saker nöter man in och de stannar väl livet ut.

I köket pratade de stora grabbarna om kvällens aktiviteter. Mat, läsk och godis är hemhandlat. Det ska spelas tvspel ala fem killar, och lika många tv apparater och datorer skall stängas in i storebrors rum.
Storebror berättar om kvällens regler för sin pappa och jag kan inte annat än fortsätta att bara LEEEE.

Inga syskon eller föräldrar som kommer smygande titt som tätt och bara vill kika.
Minns själv hur det var. Min kära far kom gärna in en sväng och showade lite. Frågade om han fick lära oss att dansa eller undrade om det fanns någon ny kille på G. Mina kompisar tyckte att han var kul och nu kan jag också skratta åt det men då.......

Nej nu drar jag igång fredagen och hoppar i mina kläder.
Se you!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina