Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

tisdag 16 augusti 2011

Jakt änka..... heter det så ?


Hej på dig!
Hoppas du har en fin dag. I dag är det den 16 augusti, ett datum som varje jägare ser fram emot, likt ett barn ser fram emot julafton.
I dag är det "bocka premiär" vilket betyder att du om du är jägare får skjuta rådjurs bocken. Jakt året startar och helgerna bokas upp.

När barnen var små, framför allt storebror tyckte jag det var pest och pina de helger som maken åkte i väg. Hans mark var långt borta vilket innebar att det var mest lönt att stanna hela helgen. Nu för tiden har han maker på nära håll och jagar annorlunda.

Jag är gärna ute i skogen men någon jägar typ är jag inte. Jag förstår inte tjusningen med att sitta alldeles stilla flera timmar och bara vänta. Ibland blir väntan lång, ibland får man vänta förjäves.
P tycker att det är avkoppling på hög nivå och känner att all stress och alla måsten försvinner bort.

Nu förtiden njuter jag också när jakt året startar. Det är skönt att vara själv ibland och bara göra det jag själv vill. Barnen är stora och behöver inte längre samma passning. Dessutom följer storebror ofta med så då blir det helt plötsligt kvalitets tid på två håll. Lillebror och jag myser hemma med god mat och film kväll allt medan de större grabbarna fryser i skogen...........

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina