Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

lördag 2 juli 2011

Mitt svarta bord behöver en kompis

Hej vänner!
Fixar inomhus denna grå mulna kväll. Maken och storebror är på jaktmarken och lillebror bygger med playmo. en lite annorlunda lördagskväll men ack så skön.
Alla myser på sitt sätt.


Jag går här och spånar på en kompis till mitt svarta bord. Maken snickrade ihop det till mig i våras och jag tycker så mycket om det. Jag har målat vår buffé i vitt och hum ja jag vet ännu inte om jag är nöjd så bild lär dröja. Kanske behövs det ett inramat svart tyg som kontrast eller..........
Det är mysigt tycker jag att fundera och ändra i hemmet utan att det behöver kosta så mycket. Ofta räcker det att flytta något för att rummet ska ändras lite.

Mina hyllor i köket är något som jag ofta ändra på. Just nu har mina olje och vinäger flaskor flyttat dit och de kokböckerna som stod lutade lite fint mot väggen har fått flytta tillbaks till boksamlingen.

Jag hoppas att ni lyssnade på Henke Larssons sommar program tidigare i dag. jag har alltid gillat honom och hans lugna lite nonchalanta sätt och hans sommar program var toppen. Så klart fyllt av fotbollsminnen, men blandat med allvar och lite av en kändis baksida. Musiken var bra och Henkes ord så eftertänksamma. Flera gånger under dagen har de poppat upp och ja, jag skulle kunna lyssna igen.

Nu ska jag brygga mig en kopp kaffe och fixa vidare.
Kram Kristina

2 kommentarer:

  1. Jag njuter av dessa Sommarpratare! Njuter av de som vågar vara personliga o öppna sig. För somliga är helt klart ljusår fr andra. Henke var en riktig överraskning! Tårarna rann... Mina superfavoriter hitintills är Mark Lewengood, Timbuktu o så Henke.

    Motpolen till dem var nog Maria Wetterstrand, hon var totalt intetsägande.Inget personligt alls, utan mer angelägen om att berätta om sina bedrifter o sina åsikter.

    Här har vi haft tropisk hetta hela natten, dagen o även kvällen...

    Kram vännen

    SvaraRadera
  2. Oj så Henke verkar ha berört. Måste ladda ned det programmet.

    Ha det fint

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina