Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

fredag 22 juli 2011

Det känns som semester mest hela tiden

Hej bloggisar!

Den mest underbara semester känslan har infunnit sig. Vi är på plats i sommarparadiset, allt är uppackat, huset städat och alla har bott in sig riktigt ordentligt.  
Barnen badar, snickrar, fiskar, spelar dator och badar igen :)
Igår vaknade vi till en helt klar blå himmel. Maken och jag tog en lång promenad på fastande mage, plockade svamp och njöt av ensamtid.  Efter frukost och fix i trädgården drog vi till bästa badstället, tom jag badade, doppade mig i alla fall. 
På eftermiddagen fick vi gäster som kom från Norge och var på väg hemåt. Vi grillade och satt ute långt ut på natten. Med tända ljus, trevliga samtal och en helt underbart spegelblank sjö framför ögonen kunde jag inte annat än fundera över om detta inte är en av världens finaste platser. Idag har det regnat och vi har mest slappat. Läst lite, lyssnat på radion och sovit middag.  En svamprunda och ett dopp vid hoppe berget (för vissa av oss) är nog allt som kan räknas till ute vistelse denna fredag.
Just i skrivandets stund drar killarna i väg på fisketur. Hoppas de kommer hem med ett par abborrar.  Godast är de grillade, men stekta på spisen är inte fy skam det heller.


Tjingeling!

4 kommentarer:

  1. Hej igen!
    Samma här. vi har kommit in i semesterlunk vi också. Så skönt att slippa passa tider :-))
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Jo, det låter som om ert ställe platsar på listan över världens finaste platser.
    Ett ställe för ro och avkoppling!
    Min lilltå börjar hyffsa till sig och är inte till så mycket besvär längre som tur är. Gustavs fot har varit hårt tejpad och den har också hållt - så det var också tur.

    Freeport är inte så stort men har en del roliga butiker. Sen är det ju så med de dyra märkena - 50% på en kjol för 2500:- är ju fortfarande dyrt för min kassa men det finns kläder för en billigare peng också.
    Att hänga där några timmar kan man helt klart göra.

    Hoppas det blev några aborrar på kroken igårkväll så middagen är räddad. Hoppas också att ni har det jättemysigt på er semester trots att just i dag ett sorgemoln hänger över oss alla med tanke på händelserna i Norge. Man är glad att man har sina barn hos sig just i dag.
    Varmaste semesterkramarna till dig och din familj
    //Monica

    SvaraRadera
  3. Det låter så mysigt när du berättar om ert ställe. Man vill liksom bara åka dit och vara!
    Fortsätt njut!

    kram

    SvaraRadera
  4. Hej! Hur jag hittade hit vet jag inte :-) men jag trivs. Kul att titta runt och läsa lite. Måste definitivt prova att göra eget örtsalt. Kommer definitivt tillbaka igen.
    Tjingeling!
    //Anette :-)

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina