Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

torsdag 3 februari 2011

Vilken bok skulle du

vilja vara författare till?
Jag hörde den frågan tidigare i dag på radion. ( jag vet att du får rysningar nu kära svägerska)
Så klart satte det igång funderingar hos mig. Jag älskar ju som bekant böcker, läser massor och försöker stilla mig och inte köpa allt som kommer i min väg.

Jag har en dröm om att någon gång skriva böcker. Jag har material till några barnböcker och det finns faktiskt lite tankar till en roman också. Det är bara tiden som inte finns. Ja, något förlag finns ju inte heller och inte några pengar heller men att drömma är ännu så länge gratis :)

Åter till frågan på radion.

Hum, det måste vara en deckarförfattare för det är ju den typ av böcker jag gillar bäst. Dock får vi inte glömma bort Astrid Lindgren, men henne vill jag ha kvar som hon är. Jag tror jag har läst allt av henne.
Så klart skulle jag vilja kliva upp på Stieg Larssons tron och vara kvinnan bakom millennietriologin.
Faktiskt inte för pengarnas skull utan tänk att kunna få till det så bra. Jag formligen slukade böckerna när de kom och jag längtar till jag ska läsa om dem igen, för det ska jag göra någon gång.

Så kom igen nu tänk till lite och låt mig veta. Vilken bok skulle du vilja vara författare till?




Sist men inte minst ett litet hjärta till alla er som läser min blogg, ni är för härliga.

4 kommentarer:

  1. Den boken jag själv skulle vilja vara författare till är inte skriven än - jag har ju inte skrivit den än...

    Ser fram emot att läsa dina framtida böcker - slår vad om att de kommer vara fulla av kärlek och känslor.
    Kram min vän!

    SvaraRadera
  2. Haha.. du är rolig du :)
    / svägerskan

    SvaraRadera
  3. Ja du om man nu får välja helt fritt så skulle det vara hur coolt som helst att ha skrivit Odysseus av James Joyce eller varför inte Bibeln? Då jäklar kunde man väl säga sig ha gjort avtryck i världen. Fast kanske inte ett så bra avtryck...Bara "oops, det var inte riktigt så jag tänkte att det skulle gå" liksom.

    Men vad kul att du skriver själv. Hojta till när man ska börja leta efter dina böcker i affären!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ser fram emot dina böcker! Själv skulle jag vilja ha skrivit..., nej, jag kan faktiskt inte välja. En vacker bok skulle det i alla fall vara. :)

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina