Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

tisdag 18 januari 2011

Handbollsdispens och Idrottsgalan / Härligt sagt ur....

Hej hopp!
De kvällar som sverige spelar handboll får lillebror dispens OM han lovar att inte gnälla om trötthet morgonen därpå. Jag älskar när familjen samlas i soffan, hejar och kommenterar spelare och domare.
Kolla på den och varför gjorde han så, varför byter de inte in honom eller aj det måste ha gjort ont. Alla härliga Yes när det blir mål och djupa suckar när det inte blir så bra.
Lite fika måste man ha och kanske popcorn :)

Efter gårdagens match smet jag in på toa och borstade tänderna. När jag kom tillbaks hade det byts kanal och nu var det ännu mera sport och idrottsgala som vissa bara måste se. Jerringpriset skulle just delas ut och de nominerade var
Therese Alshammar och herr skid landslaget.
Killarna var på plats men var fanns Tessan undrade jag.
Hon är i Mexico och träffar killar svarade vår nio åring.
Maken min började tokskratta och sa, nej du hörde fel hon var i Mexico och drack tequila.

En trött familj skrattade sig till sömns, glada över kvällens handbolls vinst och lillebrors ständiga tokigheter.

I kväll är det dags igen, mot Argentina, måtte killarna spela lika bra som i går.

Nu ska jag plocka fram den lilla svarta färgburken.........

Tjingeling!

1 kommentar:

  1. Det kan verkligen bli hur kul som helst när man hör fel!
    kram

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina