Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

måndag 26 juli 2010

Omvända tankar!

Ja det har jag nu i kväll. Vi har det bra såklart men det regnar fortfarande. Hela dagen har det kommit ett strilande blött regn som man inte ens vill gå ut i. Nu längtar jag hem, jag känner mig nöjd på skog och vatten. Jag vill ha stadspuls och shopping, hemmavännerna och det mysiga vardagspratet med grannarna.
Jag vill fixa i mitt hus, köpa tyg och sy nya kuddar till vår säng. Vi bytte ju sovrum ett par veckor innan semestern och nu måste det fixas till. Jag vill påta i trädgården och piska maken till att göra klart på baksidan.
Jag saknar tom hönorna, men säj inget till familjen:)
Haha, borta bra men hemma bäst!



Under veckorna här i paradiset har det traskat runt två älgar i vår skog. Vet inte hur många bilder det har blivit på dem men här är en. Älgen är ett stort mäktigt djur tycker jag. Jag är inte rädd men visst har jag respekt.
Vi ses till älgjakten brukar jag säga när jag ser dem. Rå humor tycker lillebror men det bjuder jag på. Älg är det godaste jag vet.........



Denna utsikt har jag inte hemma när jag diskar, kanske är det däför som diskmaskinen är en god vän på hemma plan.




Sitter i skrivadets stund i favvofåtöljen med en pocket i knät. Förtillfället läser jag Katerina Janouchs, Bedragen. Ganska långsam måste jag säga men den tar sig.
Tänk om det knackade på din dörr och det stod en ung man utanför som påstod sig vara din mans son. Hum, även om kärleksakten infunnit sig långt före din tid så visst hade det rört upp en del känslor.

Kramar till er alla!

Tjingeling

2 kommentarer:

  1. Även om omgivningen är fantastisk så förstår jag att man efter ett tag längtar hem.
    I dag tänkte jag lägga mig i en solstol och läsa lite.
    kram

    SvaraRadera
  2. Ja hemlängtan förstår jag så väl...och det är ju så mysigt att komma hem och fixa lite.

    Känns som att det var rätt med vitt till bordet men det finns andra projekt på gång som kommer att bli svart.

    Ps. Om det är den 8 augusti som gäller för trädgårdsvisningar så är det bokat.
    Kram Maria

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina