Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

onsdag 21 juli 2010

Hallon, älgar och kvällsdopp

Hej vänner!
Kvällen håller så sakta på att övergå till natt. Vi har grillat flera olika sorters korgar, barnen och maken har varit på en fisketur och nyss kom vi in från ett kvällsdopp.
Här är helt underbart. Jag vill inte åka hem utan leva här i ingemansland bland granarna. När killarna fiskade gick jag en långrunda med Tyra och passade på att plocka ännu mera kantareller. Jag strosade runt i min egen lilla värld och hoppade till när det knakade bakom mig....... jag reste mig och där stod han, stor och kunglig. Goddag herr älg sa jag och backade sakta ut till vägen. Hjärtat var uppe i halsgropen och vände kan jag säga:)



Ofta, ofta strosar lillebror runt med en burk i handen. Burken fyller han med olika godsaker såsom hallon, vinbär eller blåbär.
Igår bjöd han på marängtårta med underbart sommarvarma hallon.

Jag hade fyra böcker med mig upp hit. Jag trodde att det skulle räcka, men de har varit så bra och jag har tillåtit mig att verkligen njuta och semestra mera än vad jag gjort tidigare här om somrarna. Kan såklart bero på att vi börjar bli färdiga.
Idag när vi var inne i stan fyllde jag på med fyra nya pocket böcker.
En av författarna heter Viveca Sten och hon är helt ny för mig. Ännu en deckar drottning denna gång från sandhamn utanför Stockholm. Hennes debutroman heter " I de lugnaste vatten" Boken verkar jättebra, redan efter 60 sidor är jag fast och ångrar att jag inte köpte del två direkt.
Någon av er som kände till henne?
Jag berättar mer om de andra böckerna i morgon. Nu ska vi spela Jim runny.

Tjingeling!!!

4 kommentarer:

  1. Låter helt underbart, kram!

    SvaraRadera
  2. Det låter som om du har det helt underbart. Vad fantastiskt att ni funnit så mycket kantareller... Jag har också Viveka Sten med i sommarens pockethög men har inte hunnit komma till henne än. Vi pluggade tillsammans och jag gissar att jag bara kommer att leta efter personer jag känner igen i böckerna.... Hoppas du får en fortsatt skön semester.

    SvaraRadera
  3. Låter som en perfekt semester! NJUT!
    Om du får tid över och inte har läst den redan så kan jag rekommendera Karin Brunk Holmqvist, "Sirila gentlemän sökes". Underbar må-bra-bok!
    Sköt om varandra och hälsa!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  4. Har inte läst något av henne, men kanske ett bra tips!
    Ha det bäst!
    kram

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina