Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

tisdag 9 februari 2010

Tisdag, snart helg!



Min förbaskade hosta vägrar ge med sig och jag längtar till helg, sovmorgon och vila.Det är så tråkigt att lägga sig tidigt och ändå vara trött och längta till sängen och mera sömn redan vid frukost. Blä!

I dag slutade jag iallafall tidigt och vi fikade med min bror och fina kusin mini. Hon är så go den lilla tjejen. Alltid lika glad och hon pratar hela tiden, precis som mina pojkar gjorde. Trots att de inte är lika varandra till utseendet ser jag så mycket av mina godingar i E. Hon är väldigt lik brossan till utseendet och det är roligt att se. Min bror är sex år yngre än jag och jag har många härliga minnen av honom som liten. Visst är det härligt att kunna njuta av sina syskonbarn. Man säger ju att barnbarn är livets efterrätt och det kan jag så väl förstå. Detta är väl som ett slagt smakprov.


Påtal om helg så kan jag varmt rekommendera er alla att skapa er en egen dag.
På grund av min förkylning och hosta fick jag boka av afrikanskdans, men annars flöt programmet på, allt enligt planen. (kanske hänger jag med er till Gerda en söndag, C och M)
Vi drog iväg till stan på fm. Stan var denna gång Lund. Vi traskade runt i inredningsaffärer och kände och klämde på div föremål. En favvoaffär är Skånekraft med väldigt fin keramik. Där kan jag traska runt i timmar. Köpte ingenting men suger på några små inköp som jag nog kommer att göra. I en annan favvoaffär Li Ljung beställde jag ett par örhängen och känner mig så nöjd. Vi åt lunch på saluhallen. Det blev deras fisksoppa som vi så länge pratat om att vi skulle prova. Där är alltid sådan kö, och det är inget att föreslå med två hungriga barn. Efter lite köande fick vi bord och njöt av soppa och ett glas vitt.
Sedan köpte vi några goda ostar i ostdisken och på systemet ett gott vin till kvällen.
Eftermiddagen tillbringade vi i en biosalong. Vi såg Stiegs sista i millenietriologin. Luftslottet som sprängdes. Den var som de andra två......superbra.

Efter bion trodde maken att vi skulle hemåt. Jag hade ju bett honom plocka fram vildsvinskött till grillning. Hihi:) Men istället blev det hotellmiddag och övernattning.
Länge satt vi på hotellrummet och åt ost och drack vin. Vi pratade, pratade och pratade. I restaurangen åt vi god middag och tittade på folk. En stor frukostbuffé avslutade min "dag" och vi var tillbaks i verkligheten i ett nafs. Nästa gång är det makens tur.

So long! Kram Kristina:)

4 kommentarer:

  1. Vilken underbar dag! Även utan den afrikanska dansen verkar det ha varit fullt upp. Vad roligt att det blev så lyckat.

    SvaraRadera
  2. Gud så härligt med inbokad övernattning utan att P visste något.
    Och att gå i Lund en hel dag och till slut nästan låtsas att man bor där.
    Bra tips, kan man sno det?
    Vi har en plats till i bilen på söndag kan du tro, var beredd på en häftig stund och träningsvärk långt in på nästa vecka!
    Vi hörs!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Sådant här ska man absolut göra! En heldag på bara tu man hand! Låter som en supermysig dag! Får nog föreslå det för maken!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Låter som en helt underbar helg!

    Det betyder så mycket att göra något helt annat än det "gamla vanliga".

    Kram

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina