Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

fredag 20 november 2009

Äntligen helg!

Hej på er ute i stugorna!
Hoppas allt är bra med er och att ni ätit en härlig fredagsmiddag.
Här i korsvirkeshuset har vi ätit underbar hemmagjord pizza tillsammans med storebrors kompisar. Nu ska vi bänka oss vid tv:n och kvällens IDOL.

Äntligen helg, ja så står det i dagens titel på blogginlägget. Denna helg har varit väldigt efterlängtad. Visst är alla helger efterlängtade och självklart av olika anledningar, ibland är det fest och umgänge som står skrivet i kalendern, ibland är helgen fullmatad med måsten, ibland är det barnens träning och matcher som står skrivet med tjock tusch i kalendern. Pust!!!
Denna helgkalender är nästan helt tom. Kusinvitamin fyller år på söndag och vi är bjudna på kalas men inte förrän kl 16.00.

Ikväll ska vi softa i soffan med joggingbyxor och ett glas vin. Barnen spelar...ja ni vet vad. I morgon ska vi äta bufféfrukost, läsa tidningen länge, gå en långrunda med hunden, kanske ta ett bad, ligga i soffan med en go bok eller inte vet jag.
lillebror ska leka, leka och leka. Storebror säger att han ska sova, sova och sova. Vi får väl se, somsagt har vi INGA planer och för oss är det underbart.

Hur ser er helg ut?

Jag är klar i hallen, det blir så fint. Nu fattas bara lite fixande och piffande med små tetaljer, sedan kommer bilder. Jag är så nöjd och jag har fått massor av beröm av maken min som är väldigt petig så jag känner mig extra nöjd bara därför.
Kram på er alla. Ha en mysig kväll!

4 kommentarer:

  1. Låter som om ni har en helt underbar helg framför er :) Hälsa familjen så ses vi söndag :) Kramizar fån Hafdis

    SvaraRadera
  2. Det låter som en underbar helg framför er.
    Skall bli kul att se bilder på hallen!
    Ha det skönt i mysbrallorna!
    Stor kram Monica

    SvaraRadera
  3. Låter som en härlig helg!
    Ser fram emot bilder, är så nyfiken! Ha det gott! Kramar

    SvaraRadera
  4. Spännande att få se resultatet :). Vi softade också framför IDOL igår, lite vin o så brasan som sprakar. Och det bästa av allt, sonen kom också hem igår.

    Själv ska jag se till att kära mannen fortsätter med sitt helgpyssel, men först ska han iväg o få sitt vaccin. Jag o sonen är färdigfixade ;).

    Kram vännen

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina