Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

torsdag 24 september 2009

Vad gör man?


Hej hopp!
Mina barn är mitt allt - är det någon som missat det?
Jag försöker vara alla till lags, jag försöker att lyssna opartiskt och vara pedagogisk, förutom när det gäller mina barn.
Jag har sedan de var små proppat dem fulla med att ärlighet varar längst och att har du gjort fel eller talat osanning berätta det, så löser vi det. BASTA!!

För tredje gången har lillebror hamnat i trubbel med grannens son.
Så här förhåller det sig (enligt mig då)
Barnen leker, allt verkar ok, de blir osams om ngt, de bråkar, grannen el. lillebror springer hem,
Så sker det väl hos alla ibland, men för tredje gången denna sommar har det lätt till upprördheter oss vuxna emellan. Barnen har olika berättelser om vad som har hänt. Till saker hör att grannens barn de två andra gångerna har "drömt" sin version. Detta har kommit fram efter ett tag..........
Ändå hävdar de att jag inte ska ta mina barns parti utan lyssna på deras son. Visst det gör jag, men med facit i hand vad ska man tro? Denna gången blev det bara för mycket och jag har nu sagt till lillebror att han inte får leka med grannens son på ett tag. Hjälp mig jag behöver höra era tips och erfarenheter. Det kan verka som en småsak men det gnager i mitt mammahjärta.
Suck!
Kram :(

1 kommentar:

  1. Usch, jag vet hur det känns. Hade nog gjort som du, sagt att de inte fick leka på ett tag. Det tråkiga är ju när de andra föräldrarna inte fattar, tar de din sons parti då eftersom du inte fick göra det?
    Många föräldrar ser tyvärr inte sina egna barns misstag och fel.
    Jag hade blivit jättearg och ledsen men tyvärr går det inte att prata med vissa människor, vet inte hur dina grannar är, men som sagt, ingen lek där på ett tag! Kram

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina