Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

torsdag 7 maj 2009

Kommer du ihåg din första........


Hej hopp!

Kommer du ihåg ditt första sommarjobb.
Jag hade plockat jordgubbar ett par år hos en klasskompis pappa, men nu skulle jag ha ett riktigt sommarjobb.
Jag hade själv sökt jobbet, varit inne i olika butiker med ansökningar i god tid. Då liksom nu var det inte det lättaste att få napp.
Iallafall fick jag arbete i en ostbutik inne i stan. Det är en känd butik som nog funnits sedan jesutid.....
Två gamla damer skötte rulliansen och de var mycket stränga. Jag fick inte ha rast tillsammans med dem, utan sitta ensam, på en pall utanför kontoret. Nästan hela dagarna tillbringade jag i deras stora ostkyl. Där fick jag klyva och paketera stora otympliga ostar. Det luktade pyton och jag kunde nästan inte andas. Så fort jag var klar med det som stod på min lista fick jag nya slavjobb. Flera gånger frågade jag när jag skulle få vara i butiken. Tidsnog blev svaret. De pratade inte med mig och behandlade mig som något katten släpat in. Efter fem dagar stod jag inte ut. Det gjorde inte heller min kära mormor som tog hand om oss den sommaren. Du får inte gå dit mera, sa hon med sin "påskarpen" röst. Jag fick sommarjobbspengar av henne och vi njöt av sommarlovet tillsammans. (såklart fick jag lön för de dagar jag slavade)
Konstigt nog älskar jag ost.
Kram:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina