Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

onsdag 1 april 2009

April April...

Hej hopp!
Sitter här med benet i högläge. Foten var bruten, på två ställen, toppen kul.
Minns tillbaks då jag var sisådär sex år gammal, kanske yngre, kanske äldre.....
I allafall så lurade jag min Far att det stod ett lejon i vår trädgård. Jag trodde helt klart honom då han gick på mitt skämt. Lycka blandat med en rolig känsla över att han måste vara lite knasig som tror att det finns lejon här i sverige......
När min stora son var fyra ringde han hem till sin morfar på 1:a april och körde samma skämt. Morfar blev lika " lurad " denna gång och jag minns sonens lyckliga ögon och kunde känna igen hans känslor. I dag har både jag och min familj lurats på som bara den. Makens moster som bor i Dalsland luras massor den 1:a Maj." Maj, maj måne jag ska lura dig ända till Skåne." Då kan jag varmt rekommendera att gå på alla skämt. Här är toppen, tepannan står alltid på och nyckeln ligger under krukan till höger bredvid trädgårdssoffan.
Ha det bäst!!
Kram (18)

1 kommentar:

  1. Jag älskar aprilskämt och kommer nog att fortsätta skämta hela livet :) Bra idé med 1:a maj där, oväntat! Vilken söt anekdot med lejonet, och vilken tur att du inte brutit foten på riktigt!

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina