Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

onsdag 11 mars 2009

Farväl vackra vintermörker, välkommen underbara vår!




Kl är halv sju och först nu är det kväll här hos oss. Det är härligt att cykla hem från jobb och veta att det fortsätter att vara ljust ett tag till. Man behöver inte rusa ut med hunden för att hinna få lite extra dagsljus. Jag älskar höst och vinter då vi kurar ihop oss i soffan, tänder brasan och myser tillsammans, ända till våren tittar fram bakom husknuten. Då är det vackert väder, påta i rabatten, fika med grannen, läsa en bok i solstolen, spela kubb med barnen, ta ett glas vin tillsammans med maken i trädgårdssoffan som gäller. Jag skulle kunna hitta hur många anledningar som helst till att vår och sommar är mina bästa årstider. Kanske är det just detta som är så bra med vårt kära Sverige. Vi får smaka på hela tårtan........

I kväll spelar H43 hemma mot Hammarby. Stora sonen, maken och Morfar är på plats och hejar på som attan. Här hemma håller vi tummarna så de vitnar.

Hade en härlig diskussion med en kollega idag. Vi pratade om sådant som stressar oss vuxna. Vårt samhälle skapar måsten och normer för hur vi ska leva som vi inte klarar av att leva upp till. Klarar, vill eller orkar. Hur ser det ut hemma hos dig när du ger dig iväg till ditt arbete på morgonen? Känner du alltid att du kan bjuda hem någon direkt efter jobb eller att du gjort allt du borde innan du går och lägger dig. I såfall kan jag bara gratulera... eller kanske borde jag varna dig för att du inte lever här och nu. Det fanns en period i mitt liv då jag ständigt städade och plockade undan. Allt var perfekt. Jag simmade runt i min perfekta värld men kunde efter ett tag knappt hålla huvudet ovanför ytan. En dag sjönk jag, bokstavligt talat. Det tog ganska lång tid innan jag klarade att "simma" igen. Numera simmar jag lugnt. Här är sällan perfekt undanplockat och jag går faktiskt och lägger mig fast att det finns saker kvar att fixa. Jag har lärt mig massor på vägen och har hittat andra roligare saker att göra än att vara perfekt. Maken håller mig i en lina och ibland behöver han dra lite i den och göra mig uppmärksam på vad som håller på att hända....... Jag älskar att ha det undanplockat och fint hemma, men det gör ingenting om det inte är det, alltid. Ibland behöver vi påminna varandra om detta och visa för varandra att vi lever som vi lär.
Fånga dagen!!!
Kram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina