Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

söndag 8 mars 2009

Aj, min kropp


Hej hopp!
Min kropp vill inte leka på mina villkor längre. Nu säger den STOPP! Jag kan förstå det men aj varför så tydligt.
Jag har väl aldrig varit en toppidrottskvinna men i många år tränade jag regelbundet ett par gånger i veckan. Nu tränar jag regelbundet ett par gånger om året.......
Ibland får jag mina infall och tränar regelbundet ett par veckor, jippi men så kommer en förkylning eller ett kvällsmöte i vägen så glömmer jag bort mig direkt. Jag borde ha en personlig tränare med piska i handen. Det knasiga är att jag vet så väl att jag mår så mycket bättre när jag tränar,jag älskar att träna, ändå blir det såhär. GÅNG PÅ GÅNG....
Nu är det iallafall Stopp. kroppen har sagt ifrån. Jag har ont nästan överallt.
Jag har nu på morgonen fått en djupgående massage och har duschat jättelänge. Så nu är jag på G. Jag vill vara vän med min kropp och ska få mina muskler glada igen.
Anledningen till att jag blottar mig här är att ni nu blir mitt bollplank. Om en månad, den 7 april måste jag må bättre och kunna berätta för er hur jag tränat min kropp. Förhoppningsvis kan det bli en nystart. Vi får se vad min kropp tycker......

Melodifestivalen hum vet inte vad jag ska säga...... var är schlagermelodin som vi alla ska gå och gnola på, inte kan det väl vara SNÄLLA, SNÄLLA, SNÄLLA.

Läste tingeltangelsblogg i morse om saker vi köper och att vi vill visa upp det vi har införskaffat. Frågan var om vi köper bara för att få visa upp. Klart vi (jag) inte gör. Hade jag bott helt ensam i en stad utan vänner så hade det varit lika viktigt för mig att ha fina saker omkring mig. Det är ett intresse. Såklart tänker jag ibland att detta måste jag fota och visa i bloggen, men inte för att göra mig till utan för att det är en fin sak som jag vill dela med mig av. Hoppas att du fortsätter fota dina fina saker och att alla ni andra som läser detta fortsätter köpa fina saker till ert hem eller till er själva, så att vi kan njuta, ensamma eller tillsammans.

Igår hämtade maken mitt armband som varit på lagning. Det är ett helt underbart armband från (Exign) Pär Norlings julkollektion. Mycket vackert och ett måste att fota till bloggen.....
I dag är det kalas igen, förmodligen tårta, god mat och massa presenter.
Kram :)

1 kommentar:

  1. Vad roligt med träningen. Nu håller vi ögonen på dig så nu kan du inte fuska. Jag var på väg till Friskis & Svettis på ett styrkepass i eftermiddags men blev plötsligt så yr att jag aldrig kom iväg. Men nu har yrseln gått över. Och nu finns det inga fler pass ikväll. Undrar om det har något samband.... Roligt att du kommenterade det jag skrev. Jag håller med dig om att det är ett nöje för ens egen skull att äga vackra saker. Jag har tex klädesplagg som jag älskar och är jättenöjd över men som jag aldrig hittar rätt tillfälle att använda. Men jag gillar ändå att titta på dem och prova dem ibland. Men det blir ännu ännu bättre tycker jag om man får positiv respons på de saker man själv gillar. Det är en sorts bekräftelse det också känns det som.

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina