Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

onsdag 4 februari 2009

Onsdag med Lasse och Maja

Hej!
Det var ett par dagar sedan sist. I bland finns inte all den tid man önskar och det måste prioriteras bort mindre viktiga ting........ Att blogga har för mig blivit en drog och jag känner mig inte nöjd när det inte hinns med, men så är det bara.
Jag har massor av saker i mitt huvud för tillfället och grubblar en del. Sådant tar minnsann plats varesig man vill eller inte. Tänk så skönt det hade varit om man bara kunde skjuta vissa tankar och grubblerier åt sidan, nej detta har jag inte tid att tänka på eller detta vill jag inte slösa all min dyrbaratid på.
Jag har inte den förmågan. Förmågan att se det goda har jag i allafall och vet vad jag behöver om jag känner mig stressad och inte kan koppla av. Min familj såklart. Att krypa upp i soffan med mina gosiga barn, vira in oss i en filt och läsa LasseMajas detektivbyrås senaste kapitelbok från pärm till pärm. Det är som att åka på spa. När de sedan har lagt sig och jag får lite vuxentid med maken över en kopp te kan jag nog inte bli mera avslappnad. Alla har vi väl någon form av familj. Det kan vara allt från älskad make till systerson eller föräldrar. Tag vara på tiden tillsammans med era kära och fyll era batterier med kärlek och omtanke. Fyll inte era liv med en massa dagar utan fyll era dagar med liv.

I kväll somnade båda våra barn med fjärilar i magen. Stora sonen ska hålla ett föredrag inför en hel skolklass (inte hans egen)om skogens djur. Det är ju hans favorit område men lite pirrigt är det. Han har tränat massor och går in för det med liv och lust. Maken ska transportera ett stort älghorn till skolan och i väskan ligger andra saker som ska visas upp.
Minstingen ska i väg med klassen på någon stor överraskning. Ingen vet vad. En buss kommer och hämtar dem och vi föräldrar kan inte hämta våra små förrän kl halv fyra. Nästan som julafton. Det är härligt tycker jag när pedagogerna fixar till det lite extra för barnen. Heja er!

Maken står som vanligt i köket och fixar. I kväll är det bara lite finlir som ska komma på plats så kanske kan det bli bilder i morgon. Jag måste bara mysa till det lite. Tänkte bla köpa Matteus vackra vågiga skål i grått. Den kan nog bli bra till vårt svarta kakel.

Kram på er alla! Till alla mina säger jag tack för att ni finns:-)

1 kommentar:

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina