Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

onsdag 18 februari 2009

GE galan

Hej!
Vi bor i en skånsk småstad och ibland känns det som om vi lever i en skyddad värld. I barnens skola finns det förvisso barn från andra länder, vilket vi uppskattar, men inte i så stor utsträckning som i större städer. Sitter nu framför tv:n och tittar på friidrott. Kom att tänka på en kul grej som lilla sonen sa när han var liten. Det var ett 800 m lopp med bara färgade sprinters. Han tittade väldigt engagerat och sa efter loppet med en väldigt frågande röst " om man målar sig så, springer man fortare då " Vad svarar man?

Båda pojkarna har sportlovsmys i kväll, fast på vars sitt håll. Storebror är på bio med sin älskade moster. Bedtime storys tror jag den heter. Det blir bio två dar i rad för honom då vi såg Australia i går kväll. Helt underbar film. Att få rå om moster utan buskusinerna hör inte till vanligheterna, så jag vet två som myser så mycket det går just nu...:)
Lillebror sover över hos mormor och morfar och det kan bara innebära lyx. Två vuxna som ägnar bara honom all uppmärksamhet........
Lite avundsjuk blir jag allt!
Ska snart krypa ner i min säng med nya sköna hem.
Sov gott! :)

2 kommentarer:

  1. Det är verkligen härligt med barnens spontana kommentarer. Man borde anteckna allt tänkvärt de säger så man har det kvar.

    SvaraRadera
  2. Barn är för underbara i sina kommentarer! Jag började, tyvärr alldeles för sent, att skriva ner roliga, gulliga saker som barnen säger. Det är roligt att ta fram boken och läsa i den, man blir alltid lika glad! Kram

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina