Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

måndag 21 januari 2013

Baggar och torsk :)


Hej min vän!
Hoppas du har det bra.
Jag sitter vid köksbordet och utanför mitt fönster faller snön så vackert.
Egentligen är jag trött på snö och minus grader men det är inte helt fel att sitta här inne i värmen med en kopp varm choklad och beundra de små flingorna.


 Ny tvättade golv och tända ljus tävlar om att lysa upp vårt kök. Här är undan plockat, diskmaskinen tar hand om middags disken och kaffekokaren puttrar i bakgrunden.
Jag ska snart krypa upp i soffan och titta på guldbagge galan. Det är något visst med galor. Fina kläder och kända människor blandas med konstiga tal och trevlig underhållning.
Lillebror som ser sin chans att få vara uppe lite längre än vanligt sitter redan bänkad.
" Det börjar nu mamma"
Jag kommer, jag ska bara........ 


Måste bara ge er ett snabbt och enkelt recept.
Man tager vad man haver.
Jag placerade torskblock i en ugnsform,
hackade soltorkade tomater och rödlök som jag blandade med feta ost, dill och matlagningsgrädde.
Kryddade med salt, nymalen vitpeppar, curry och paprika pulver.
Gojan hällde jag över fisken och gratinerade i ugnen i 25 min.
Ris och sallad som tillbehör.
Mmmmm så gott!

See you!

Ps.  Bearnaise såsen blev jättebra.

4 kommentarer:

  1. Låter mumse gott och nyttigt, bra med nya tips och fisk överlag är en favorit här hemma.

    Kram kram Anna

    SvaraRadera
  2. Kul med guldbaggegalan! den missade jag!
    Fint kök du har, gillade bänken!
    Kul med goda fiskrecept
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Fin header!!!
    Ha det gott.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!
    Vilken fin header du har fixat till. Hur gjorde du den?

    Min helg blev minsann inte riktigt som jag tänkt mig så mitt inlägg med bilder till er utmaning uteblev liksom. Kanke dyker de upp någon dag nu i veckan, vi får se.

    Ditt recept låter jättegott, det provar jag gärna, tack för tipset!

    Här har vi inte tröttnat på snön ännu, tvärtom njuter vi av den till fullo...det är ju så vackert och ser så fridfullt härligt ut.Och sen blir det ju så mycket ljusare oxå.

    Ha det gott och sköt om dig!
    Kramelikram Veronica

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina