Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

tisdag 9 juli 2013

Partille cup mycket mer än handboll.

Förra veckan samlades handbolls tosiga barn och ungdomar från hela världen i Göteborg.
Årets roligaste turnering Partillecup drog igång.

Partille Cup är idag världens största och mest internationella handbollsturnering för ungdomar. Evenemanget utspelar sig i Göteborg under vecka 27 varje sommar. Sedan starten 1970 har närmare 400 000 deltagare från 90 länder och sex kontinenter deltagit. Varje år deltar över 20 000 deltagare från 1 100 länder.

Mina pojkar var så klart på plats med sitt H43
De bodde på Hvitfeldtska gymnasiet och levde campingliv ibland luftmadrasser, sovsäckar,svettiga kläder och handbollsskor, klistriga bollar, godispapper och blöta handdukar.
De sov tätt, tätt, fnissade sig till söms och vaknade allt annat än utvilade. 
Men vad gjorde väl det.
De spelade handboll både på plan och utanför, de pratade handboll och drömde säkert om handboll.
Det var ju för glädjen till sporten som de var där.

Älskade lillebror

När jag tittar igenom mina bilder från turneringen ser jag något annat.
Jag ser killar som vuxit enormt.
Jag ser killar som bott trångt och obekvämt, fast tillsammans med vänner. Jag ser killar som tagit ansvar både för sig själv men även för sitt lag.
Jag ser killar som fått lyssna extra noga för att inte missa samlingstiden :)
eller andra händelser som de skulle göra tillsammans i laget.
Jag ser killar som fått ansvara för sina saker, hänga upp blöta kläder och samla ihop smutstvätt.
Jag ser killar som kanske för första gången ansvarar för fickpengar och telefon i flera dagar.

Jag ser så klart handbollskillar med glädje för sin sport, killar som ännu inte har en aning om att de vunnit så mycket mer än tredje pris i en turnering.

För egen del bodde jag lyxigt tillsammans med mina föräldrar. Vi traskade runt på heden i tre dagar.
Vi njöt av fin handboll, förundrades över hur duktiga ungdomarna är och hejade allt vad vi orkade.
Vi åt på mysiga restauranger och drack kaffe på uteserveringar. Vi drack vin och pratade om allt mellan himmel och jord.
Jag tankade föräldrakärlek och passade på att fylla mina fina föräldrar med gos.
Det är inte så ofta jag får ha dem för mig själv.

Som så många gånger tidigare tänker jag till.
Ta vara på vardagen - njut av det lilla och berätta ofta, ofta för de dina att de är betydelsefulla.

4 kommentarer:

  1. Vad mysigt ni har det. o ja det är på sina barn man ser att tiden går. Håller med dig om att ta vara på dagen och ös över kärlek till de dina..
    Kram Helena
    Snygg header förresten.

    SvaraRadera
  2. Så härligt det låter, kärlek i varje ord. Kram till dig

    SvaraRadera
  3. Jag har blivit så mycket bättre på att leva här och nu. . . och att ge mina kära kärleksfulla uttryck - varje dag ;-)

    SvaraRadera
  4. Ja, tänk att det ska vara så svårt att vara i nuet och njuta av det man har just nu. Alltid bra att någon bloggare då och då tar upp det så man får tänka till.

    Det låter som en underbar tillställning det där. Jag minns cuper och klassresor i från den åldern, vilka tider det var.

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina