Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

måndag 8 juli 2013

Kotor

Efter timmar av väntan på flygplatsen i Belgrad satt vi så på ännu ett flyg med slutdestination Tivat i Montenegro.
Resan tog en timme och var full av luftgropar och ständigt propeller ljud. Hua mig!
Jag brukar inte tycka att det är obehagligt att flyga men......
Jaja, visst är det väl så att när man väl är framme glömmer man snabbt, i alla fall om man hamnar i paradiset.

Vi kom ut från flygplatsen med planer på att hyra bil och hitta ett boende ut med kusten.
Vi hade ett par dagar innan Budva, hotell och handbolls campen.
På flygplatsen var bilarna slut och vi kände att nej, detta är inte händer inte.
Jag ringde våra vänner som redan bokat boende i Kotor, en liten by 20 min från flygplatsen.
Snälla fråga om det finns boende till oss med.
30 minuter senare hade vi sammanstrålat med våra vänner och vi satt med ett glas vin i handen och tittade på världens finaste utsikt.
Lägenhetshotellet var alldeles nytt, uteplatsen hängde liksom i luften, runt omkring oss fanns fikonträd, det betade får bakom ryggen och allt var bara såååå underbart.

Barnen bytte om till badkläder och drog ner till havet, jag plockade fram min bok och lutade mig tillbaks i solen.
Söta Mateo underhöll mig och hans mamma servade med god dryck.
Nu började semestern.

"Titta vilket monster sa maken när denna båt drog förbi, lilla gosiga Mateo ropade sedan monster så fort han såg en båt"

Vad tycks!!!
Så fint!
Jag kunde inte se mig trött på utsikten och hittade ständigt nya objekt att vila kamerans lins emot.
Eftermiddagen blev lite disig men vad gör väl det.

Midsommarafton utvecklades till en helt underbar dag och på kvällen sammanstrålade vi med flera andra handbolls familjer.
Fina C hade bokat bord på en restaurang nere i hamnen och vi åt en underbar middag, skrattade och skålade kvällen lång.

Vi satt i den inglasade delen med aircontition.
Efter en lång härlig kväll strosade vi hemåt längs den fina hamnpromenaden.
Det blev varken smågrodorna eller midsommarkrans i håret men ett underbart minne till min samling.

På söndagen drog vi vidare mot Budva.