Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

tisdag 8 juni 2010

Underbara tankar och funderingar = balsam för själen

Hej mina vänner!Så är snart ännu en dag till ända, ett blad i almanackan att vända. I dag har det varit en toppen dag utan att det egentligen har hänt ngt alls. Lugn dag på jobb, ledig eftermiddag och inget uppbokat i kväll.Trots det eller kanske för att, har jag många tankar som snurrar runt i lilla hjärnan. Vissa dagar behöver det hända ngt, någon ska säga ngt, man ska träffa någon eller få uppmärksamhet på något annat sätt för att det ska vara en bra dag.
Idag har massa små ögonblick fått smörja mitt batteri.

När jag vaknade, slog upp ögonen tittade jag rakt in i lillebrors fina blå, en puss på näsan och ett leende, kan mera behövas.

När jag kom till jobb hade vi vikarie........det kan ibland vara ett nerköp men intet. Tack snälla T för att du jobbat hos oss idag.

När jag kom hem tog jag en kopp te i solen, lyssnade på fåglarna och bara andades in sommaren.

När jag körde till affären sjöng jag högt med i en Mamma mia låt, fick ögonkontakt med en mötande som sjöng på just samma låt. Det var häftigt!

När jag kom till biblioteket var det bara jag där, lite kymigt men häftigt. Lånar inte folk böcker mera?

När jag kom hem kom min syster och systerdotter inom en sväng. En kram och en puss av M ger sådan energi.

När det plingade i mobilen var det ett SMS från finaste A som kommit hem från sin bröllopsresa. De hade haft det så mysigt!

När storebror kröp upp i mitt knä i soffan och berättade om sin dag.

När telefonen ringde och det var en underbar vän från förr i tiden i andra ändan.

Jag skulle kunna hålla på i oändlighet, ibland är det de små ögonblicken som är de viktigaste.
Sov gott!

6 kommentarer:

  1. Vilka underbara iakttagelser. Det är ju faktiskt detta som är livet!

    SvaraRadera
  2. Det är precis det här som livet handlar om! De där små lyckostunderna i vardagen.

    Varma lyckokramar :)

    SvaraRadera
  3. Å vilka fina stunder du har haft idag. Lev nu på detta läääääänge.

    SvaraRadera
  4. Det är ofta de små sakerna som är de stora! Härligt!
    kramar

    SvaraRadera
  5. Hej,
    visst är det de små sakerna som kan göra en alldeles lycklig!
    Det gäller bara att stanna upp ibland och inse att man har det himla bra!

    Mysigt med film när det är höstlikt ute, den där filmen är ju lite läskig :)

    må gott
    kram Jessica

    SvaraRadera
  6. Ja livet är vad du gör det till...
    Jag längtar till nästa söndag!
    Kram!

    SvaraRadera

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina