Nya förutsättningar

Hej min vän!
Jag älskar att skriva, tycker om att dela mina tankar med dig, fundera och reflektera.
Men att uppdatera dagligen och svara på och kommentera hos andra fina bloggare tar för mycket energi. Jag läser gärna bloggar och visst är det smickrande med goa ord från er men, när det känns som ett måste, nej då blir det stopp.
Alltså blir det såhär.
Kommentera gärna om du vill, men bli inte ledsen om det inte kommer några ord i retur.

♥ Stor kram Kristina ♥

lördag 17 januari 2009

Lördagsgodisdag

Lördagskväll med förkylningskänslor..........
Vaknade pigg och utvilad redan kl åtta. Absolut inte likt mig. Maken och jag låg dock kvar ett bra tag och hade det mysigt. Vi kröp i hop med en sköna hem tidning och diskuterade kök....... såklart. Långfrukost med allt man kan önska sig, förutom juicemaskin som barnen hemskt gärna vill ha. En stor klumpig mackapär som vi inte har plats till. Efter vår frukost drog vi iväg till stan. Vi hade bestämt vart vi skulle och vilken kakelsort vi skulle köpa. I butiken bestämde vi oss för ngt helt annat och tillslut inhandlades kakeln i en helt annan butik. Hum hum vi som var så säkra på vad vi ville ha. Vi skiftade från tegelkakel i rött till svart skiffer. Det blir nog hur häftigt som helst. I kväll har vi ätit kräftor och räkor, hemmagjort vitlöksbröd och spröda grönsaker därtill. Stora sonens kompis var med och vi hade jättemysigt. Nu sitter jag i soffan och fryser trots att det sprakar varmt och härligt från spisen. Måtte jag inte bli sjuk.
Minsta sonen som ständigt gör goda drinkar med massor av frukt och isbitar i har något på gång i köket. Eller kanske inte.... hörde nyss att han har ett nytt recept på G. Gräddfil och peppar blandat med oboy och sylt...... Kanske är det det som ska till för att jag ska piggna till. I morgon ska jag ju riva kakel och måla panel.
Ha det toppen! :-)

1 kommentar:

Hej!
Vad kul att du tittade förbi. Lämna gärna en kommentar så vet jag att just DU varit här. Ha en toppen dag
Kram Kristina